Literatur aus Belgien im Fremdsprachenunterricht. Interkulturelle Kompetenzen, Empathie und kritische Distanz in niederländischsprachigen Graphic Novels am Beispiel von Judith Vanistendael [Literature from Belgium in Foreign Language Didactics. Intercultural Competences, Empathy and Critical Distance in Dutch-language Graphic Novels by the example of Judith Vanistendael]

Missinne, Lut; Vanasten, Stephanie

Forschungsartikel (Buchbeitrag) | Peer reviewed

Zusammenfassung

By the example of Judith van Istendael’s De maagd en de neger (2007) in this article we explore from an interdisciplinary literary point of view the involvement of graphic novels in foreign language education as a way of integrating reading and multimedia skills and of introducing complex socio-cultural phenomena in the classroom through emotional and cognitive empathic engagement.

Details zur Publikation

Herausgeber*innenCorinna Koch; Sabine Schmitz
BuchtitelBelgien - anregend anders: Fachwissenschaft und Fachdidaktik untersuchen die Vielfalt der Sprachen, Literaturen und Kulturen in Belgien
Seitenbereich17-48
VerlagPeter Lang
ErscheinungsortBerlin
Auflage1
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2023
Sprache, in der die Publikation verfasst istDeutsch
ISBN9783631891001
StichwörterFictional Graphic Novels, Belgium, Dutch Literature, Literature in Foreign Language Teaching, Empathy

Autor*innen der Universität Münster

Missinne, Lutgart
Professur für Moderne Niederländische Literatur (Prof. Missinne)