The roles preservice teachers adopt in modeling-related problem posing

Hartmann, Luisa-Marie; Schukajlow, Stanislaw; Niss, Mogens; Jankvist, Uffe Thomas

Konferenzbericht (Buchbeitrag) | Peer reviewed

Details zur Publikation

Herausgeber*innenAyalon, Michal; Koichu, Boris; Leikin, Roza; Rubel, Laurie; Tabach, Michal
BuchtitelProceeding of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3)
Seitenbereich19-26
VerlagPME
ErscheinungsortHaifa
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2023
KonferenzConference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Haifa, Israel
StichwörterProblem Posing; Mathematical Modelling; Preservice Teachers

Autor*innen der Universität Münster

Hartmann, Luisa-Marie
Professur für Didaktik der Mathematik/Sekundarstufe I (Prof. Schukajlow-Wasjutinski)
Schukajlow-Wasjutinski, Stanislaw
Professur für Didaktik der Mathematik/Sekundarstufe I (Prof. Schukajlow-Wasjutinski)