Böswald, Valentin; Schukajlow, Stanislaw
Forschungsartikel in Online-Sammlung (Konferenz) | Peer reviewedText comprehension is a key aspect to consider when designing modelling problems. One important feature of mathematical problems is where the question is placed in the text. We present a theoretical background on text comprehension and modelling problems, and we discuss the pros and cons of placing the question before the text rather than placing it after the text. A review of the research revealed that placing the question before the text is more likely to result in improved comprehension. Further, we propose consequences for task design and future research.
| Böswald, Valentin | Professur für Didaktik der Mathematik/Sekundarstufe I (Prof. Schukajlow-Wasjutinski) |
| Die Rolle der Position der Fragestellung beim Textverstehen von mathematischen Modellierungsaufgaben. Zwei empirische Studien mit Befragung und Eye-Tracking… Promovend*in: Böswald, Valentin | Betreuer*innen: Schukajlow, Stanislaw | Gutachter*innen: Schukajlow, Stanislaw; Dutke, Stephan Zeitraum: 01.07.2019 - 29.06.2023 Promotionsverfahren erfolgt(e) an: Promotionsverfahren an der Universität Münster |