Analysing subjectification in lifelong learning policymaking: A comparative analysis from Portugal, Germany, and Croatia.

Zelinka, J.; Ribeiro, A. B.; Pažur, M.

Forschungsartikel (Buchbeitrag) | Peer reviewed

Details zur Publikation

Herausgeber*innenBenasso, S.; Bouillet, D.; Neves, T.; Parreira do Amaral , M.
BuchtitelExploring Landscapes of Lifelong Learning Policies across Europe. Comparative case studies
Seitenbereich143-163
VerlagPalgrave Macmillan
ErscheinungsortCham
Auflage1.
Titel der ReihePalgrave Studies in Adult Education and Lifelong Learning
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2022
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
ISBN978-3-030-96453-5
DOI10.1007/978-3-030-96454-2_7
StichwörterSubjectification; Lifelong learning; Michel Foucault; Vulnerability; Functional regions

Autor*innen der Universität Münster

Zelinka, Jozef
Lehrbeauftragte im Fachbereich 06 - Erziehungswissenschaft und Sozialwissenschaften