Electronic assessment of clinical reasoning in clerkships: A mixed-methods comparison of long-menu key-feature problems with context-rich single best answer questions

Huwendiek, Sören, Reichert, Friedrich, Duncker, Cecilia, de Leng, Bas A., van der Vleuten, Cees P. M., Muijtjens, Arno M. M., Bosse, Hans-Martin, Haag, Martin, Hoffmann, Georg F., Tönshoff, Burkhard, Dolmans, Diana

Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed

Details zur Publikation

FachzeitschriftMedical Teacher (Med Teach)
Jahrgang / Bandnr. / Volume39
Ausgabe / Heftnr. / IssueAbstractBackground: It remains unclear which item format would best suit the assessment of clinical reasoning: context-rich single best answer questions (crSBAs) or key-feature problems (KFPs). This study compared KFPs and crSBAs with respect to students?
Seitenbereich476-485
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2017
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch

Autor*innen der Universität Münster

Leng, Bastiaan Albert
Institut für Ausbildung und Studienangelegenheiten der Medizinischen Fakultät (IfAS)