Electronic assessment of clinical reasoning in clerkships: A mixed-methods comparison of long-menu key-feature problems with context-rich single best answer questions
Huwendiek, Sören, Reichert, Friedrich, Duncker, Cecilia, de Leng, Bas A., van der Vleuten, Cees P. M., Muijtjens, Arno M. M., Bosse, Hans-Martin, Haag, Martin, Hoffmann, Georg F., Tönshoff, Burkhard, Dolmans, Diana
Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewedDetails zur Publikation
Fachzeitschrift: Medical Teacher (Med Teach)
Jahrgang / Bandnr. / Volume: 39
Ausgabe / Heftnr. / Issue: AbstractBackground: It remains unclear which item format would best suit the assessment of clinical reasoning: context-rich single best answer questions (crSBAs) or key-feature problems (KFPs). This study compared KFPs and crSBAs with respect to students?
Seitenbereich: 476-485
Status: Veröffentlicht
Veröffentlichungsjahr: 2017
Sprache, in der die Publikation verfasst ist: Englisch
Autor*innen der Universität Münster
Leng, Bastiaan Albert | Institut für Ausbildung und Studienangelegenheiten der Medizinischen Fakultät (IfAS) |