Adoption of social media for internal usage in a global enterprise

Stieglitz S., Schallenmuller S., Meske C.

Forschungsartikel in Sammelband (Konferenz) | Peer reviewed

Zusammenfassung

The articles provides a case study of a social media adoption process in a multinational enterprise. Moreover, a framework of social media adoption is presented and discussed. Based on interviews with decision-makers we identify success factors and best practices. © 2013 IEEE.

Details zur Publikation

Seitenbereich1483-1488
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2013
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
Konferenz27th International Conference on Advanced Information Networking and Applications Workshops, WAINA 2013, Barcelona, esp, undefined
ISBN9780769549521
DOI10.1109/WAINA.2013.212
Link zum Volltexthttp://www.scopus.com/inward/record.url?partnerID=HzOxMe3b&scp=84881450107&origin=inward
Stichwörteradoption; global; life cycle; network effects; social media

Autor*innen der Universität Münster

Schallenmüller, Siegfried
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Interorganisationssysteme (Prof. Klein) (IOS)