Thürig G, Herbst E, Deichsel A, Peez C, Briese T, Glasbrenner J, Raschke MJ, Kittl C
Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewedCompared with the ipsilateral C-arm position (ML5), the contralateral C-arm position (LM25) showed a smaller range with a lower standard deviation in identifying the femoral MPFL approach across all measurement methods. When applying the method according to Scho¨ttle et al26 to locate the femoral MPFL insertion point, it should be noted that the insertion point should be situated just proximal to the Blumensaat line in the contralateral view (LM25) in the proximal-distal orientation. In contrast, when using the ipsilateral view (ML5), the femoral MPFL footprint should be positioned just distal to the proximal edge of the medial condyle.
Briese, Thorben | Klinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie |
Deichsel, Adrian | Klinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie |
Herbst, Elmar | Klinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie |
Kittl, Christoph | Klinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie |
Peez, Christian | Klinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie |
Raschke, Michael Johannes | Klinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie |