Profilbild von Dr. Romana Kopeckova

Dr. Romana Kopeckova

Aktuelle Zugehörigkeiten

  • Professur für Englische Sprachwissenschaft (Prof. Gut)

Curriculum Vitae (CV)

  • Third language acquisition
  • Second language speech perception and production
  • The age factor

Akademische Ausbildung

2007 - 2011Ph.D. in Applied Linguistics (Trinity College Dublin, Ireland)
1999 - 2006M.A. in English Language and Literature & Philosophy (Masaryk University Brno, Czech Republic)
2004 - 2005M.A. in Applied Linguistics (Rijksuniversiteit Groningen, The Netherlands)
2002 - 2004Postgraduate Diploma in Education (Masaryk University Brno, Czech Republic)

Berufliche Stationen

seit 2014Research Assistant (English Department, University of Münster)
2013 - 2014Language Instructor (English Department, University of Münster)
2011 - 2014Tutor in English for Academic Purposes (summer terms; School of Education, University of Nottingham)
2012 - 2013DAAD Scholar (English Department, University of Münster)
2007 - 2009Research Assistant (Project: Second Language Acquisition and Native Language Maintenance in the Polish Diaspora in Ireland and France; Centre for Communication and Language Studies, Trinity College Dublin)
2002 - 2007Tutor in English Language (English Department, Masaryk University Brno)

Publikationen

Kopečková, Romana; Li, Zeyu; Gut, Ulrike  (2025)
In: Linguistik Online134(2)67-81. doi:10.13092/t9s5h358
Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed | Veröffentlicht
Gut, Ulrike; Kopecková, Romana; Nelson, Christina (2023)
CambridgeCambridge University Press.
Fachbuch (Monographie) | Veröffentlicht
Wrembel Magdalena, Gut Ulrike, Kopeckova Romana, Balas Anna (2020)
In: ((Bitte Journal prüfen))5(52)1-21.
Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed | Veröffentlicht
Kopeckova R., Dimroth C., Gut U. (2019)
In: ((Bitte Journal prüfen))5:3374-401. doi:10.1075/jslp.18033.kop
Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed | Veröffentlicht
Kopeckova R, Poarch GJ (2019)
In: Putjata G, Danilovich Y (Hrsg.), Sprachliche Vielfalt im Unterricht: Fachdidaktische Perspektiven auf Lehre und Forschung im DaZ-Modul219-230VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi:10.1007/978-3-658-23254-2_12
Forschungsartikel (Buchbeitrag) | Peer reviewed | Veröffentlicht
Alle Publikationen anzeigen

Projekte

Laufzeit: 01.07.2017 - 31.12.2019
Gefördert durch: Deutsch-Polnische Wissenschaftsstiftung
Art des Projekts: Gefördertes Einzelprojekt
Laufzeit: 01.04.2017 - 30.09.2019 | 1. Förderperiode
Gefördert durch: DFG - Sachbeihilfe/Einzelförderung
Art des Projekts: Gefördertes Einzelprojekt

Vorträge

Perceptuo-motor skills in the initial stages of L3 acquisition: A case of English and Polish /v/-/w/ learning by German children
Kopečková, Romana; Gut, Ulrike; Golin, Christina (14.09.2018)
IAM L3 Conference, Lissabon
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Speech perception development in young L3 learners
Kopečková, Romana; Gut, Ulrike; Golin, Christina; Sigmeth, Kristy (03.02.2018)
LANGUAGE, IDENTITY AND EDUCATION IN MULTILINGUAL CONTEXTS (LIEMC18), Dublin
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Young multilingual learners’ perception of relative proximity between their languages
Golin, Christina; Krzysik, Iga; Lewandowska, Halina; Kopeckova, Romana; Wrembel, Magdalena (02.02.2018)
LANGUAGE, IDENTITY AND EDUCATION IN MULTILINGUAL CONTEXTS (LIEMC18), Dublin
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag