Zum Interesse an digitalen Aufgaben: Geschlechtsspezifische Unterschiede zwischen Schülerinnen und SchülernOpen Access

Krause, Maurice; Greefrath, Gilbert

Research article in edited proceedings (conference)

Details about the publication

EditorsIDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt
Book titleBeiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Page range953-956
PublisherVerlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Place of publicationMünster
StatusPublished
Release year2023
Language in which the publication is writtenGerman
Conference56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am Main, Germany
DOI10.17877/DE290R-23696
KeywordsDigitale Medien; Digitale Werkzeuge; Interesse; Gerätezugriffskonzepte; Mathematikdidaktik; Mathematik

Authors from the University of Münster

Greefrath, Gilbert
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Krause, Maurice
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)

Projects the publication originates from

Duration: 01/04/2019 - 31/03/2023
Funded by: Joachim Herz Stiftung, Federal Ministry of Research, Technology and Space
Type of project: Participation in federally funded joint project

Vorträge zur Publikation

Zum Interesse an digitalen Aufgaben: Geschlechtsspezifische Unterschiede zwischen Schülerinnen und Schülern
Krause, Maurice (30/08/2022)
56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Goethe-Universität, Frankfurt am Main, Deutschland
Type of talk: scientific talk