Mathematik-Fortbildungen in Präsenz und digital: Strukturierung, effektive Fortbildungsbestandteile und verwendete Moderationsstrategien durch Fortbildner:innen-Tandems

Pöhler-Friedrich, Bettina; Rösken-Winter, Bettina; Shure, Victoria

Research article (journal) | Peer reviewed

Details about the publication

JournalZeitschrift für Erziehungswissenschaft (ZfE)
Volume27
Issue3
Page range685-713
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
DOI10.1007/s11618-024-01252-5
KeywordsLehrkräftebildung; Professionalisierungsforschung; Onlinefortbildungen; Fortbildungsmoderation; Diagnose und Förderung von Verstehensgrundlagen

Authors from the University of Münster

Rösken-Winter, Bettina
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Rösken-Winter)
Shure, Victoria Kristina
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Rösken-Winter)