An IS Perspective on Omni-Channel Management along the Customer Journey: Development of an Entity-Relationship-Model and a Linkage Concept

Heuchert Markus, Barann Benjamin, Cordes Ann-Kristin, Becker Jörg

Forschungsartikel in Sammelband (Konferenz) | Peer reviewed

Zusammenfassung

The digital transformation forces organisations to increasingly embed technology to catch up with customer demands. The omni-channel approach is one recent trend that requires taking the customer's perspective and offering a consistent experience across channels and touchpoints. While this development clearly necessitates IT for implementation, past research primarily stems from the marketing domain. In this article, we present an entity-relationship-model and a linkage model that takes an IS perspective and thereby enables communication between marketing and IT.

Details zur Publikation

BuchtitelProc. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018
ErscheinungsortLüneburg, Germany
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2018
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
KonferenzMultikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018, Lüneburg, Deutschland, undefined
Link zum Volltexthttp://mkwi2018.leuphana.de/wp-content/uploads/MKWI_276.pdf
StichwörterCustomer Experience Management; Entity-Relationship-Model; Omni-Channel Management

Autor*innen der Universität Münster

Barann, Benjamin
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)
Becker, Jörg
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)
Cordes, Ann-Kristin
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)
Heuchert, Markus
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)