Marketplaces for Data: An initial Survey

Stahl F, Schomm F, Vossen G

Arbeitspapier / Working Paper | Peer reviewed

Zusammenfassung

Data is becoming more and more of a commodity, so that it is not surprising that data has reached the status of tradable goods. An increasing number of data providers is recognizing this and is consequently setting up platforms that deserve the term 'marketplace' for data. We identify several categories and dimensions of data marketplaces and data vendors and provide a survey of the current situation.

Details zur Publikation

Name des RepositoriumsECONSTOR
Herausgeber*innenBecker J, Backhaus K, Hellingrath B, Hoeren T, Klein S, Kuchen H, Müller-Funk U, Vossen G
ErscheinungsortMünster
Titel der ReiheERCIS Working Papers (ISSN: 1614-7448)
Nr. in Reihe14
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2012
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
Link zum Volltexthttps://hdl.handle.net/10419/70249
StichwörterDatenmarkplatz; Digitale Geschäftsmodelle

Autor*innen der Universität Münster

Schomm-von Auenmüller, Fabian
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik (Prof. Vossen) (DBIS)
Stahl, Florian
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik (Prof. Vossen) (DBIS)
Vossen, Gottfried
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik (Prof. Vossen) (DBIS)