Is helping always the preferred decision? Preschool- and elementary school-aged children’s helping decisions in complex social situations

Schuhmacher, N.; Rack, N.; Beckmann, L.; Kärtner, J.

Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed

Details zur Publikation

FachzeitschriftFrontiers in Developmental Psychology (Front. Dev. Psychol.)
Jahrgang / Bandnr. / Volume1
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2023
DOI10.3389/fdpys.2023.1278034
Stichwörterhelping; moral decision; socio-moral development; social dilemma; preschool; elementary school

Autor*innen der Universität Münster

Beckmann, Lena
FB 07 - Psychologie und Sportwissenschaft: Betriebseinheit Psychologie
Kärtner, Joscha
Professur für Entwicklungspsychologie (Prof. Kärtner)
Rack, Natalie
Klinik für Kinder- und Jugendpsychiatrie, -psychosomatik und psychotherapie
Schuhmacher, Nils
Professur für Entwicklungspsychologie (Prof. Kärtner)